بررسی رابطه بین سرمایه گذاری بیش از حد، اهرم مالی و نقدینگی شرکتها در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه بین سرمایه گذاری بیش از حد، اهرم مالی و نقدینگی شرکتها در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه بین سرمایه گذاری بیش از حد، اهرم مالی و نقدینگی شرکتها در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه بین سرمایه گذاری بیش از حد، اهرم مالی و نقدینگی شرکتها در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه بین سرمایه گذاری بیش از حد، اهرم مالی و نقدینگی شرکتها در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران :

سال انتشار : ۱۳۹۹

تعداد صفحات : ۲۲

از عوامل موثر بر رشد و توسعه پایدار اقتصادی، سرمایه گذاری موثر است. بدین منظور، یک واحد اقتصادی برای سرمایه گذاری در طرحهای مختلف باید حد یا میزان سرمایه گذاری را با توجه به محدودیت منابع مورد توجه قرار دهد. در این تحقیق از داده های جمع آوری شده نمونه آماری تحقیق که شامل ۱۱۴ شرکت در دوره زمانی ۱۳۹۷-۱۳۹۰ می باشد، فرضیه های تحقیق مورد آزمون قرار گرفت. روش آزمون فرضیه ها روش داده های پانل می باشد که با بهره گیری از نرم افزارهای Eviews 9 مورد آزمون قرار گرفتند. در این پژوهش برای سرمایه گذاری بیش از حد، و همچنین برای کارایی سرمایه گذاری از فرمول زیر استفاده میشود که طبق رابطه چن و همکاران (، (۲۰۱۷ استفاده شده است بعد از برآورد مدل مقدار باقیمانده به دست آمد که از مجموع ۷۲۶ شرکت-سال(۱۲۱ شرکت در ۶ سال) اطلاعات به دست آمده که ۵۰۲ مورد سرمایه گذاری کمتر از حد و ۲۰۳ مورد سرمایه گذاری بیش از حد و بقیه نیز صفر بودند. اهرم مالی نسبت بدهی به دارایی به عنوان یکی از متغیرهای مدل است کل بدهی شرکت در یک دوره مالی را محاسبه و سپس تقسیم بر کل داراییهای شرکت در یک دوره مالی مینماییم نتایج برآورد مدل نشان میدهد که متغیر اهرم مالی در سطح یک درصد با ضرایب ۱۲۱۸۹۴ تاثیری مثبت و معنیداری بر سرمایه گذاری بیش از حد در شرکتهای پذیرفته شده بورس اوراق بهادار تهران دارد.نقدینگی که خالص جریانات نقدی ورودی و خروجی شرکت میباشد. همچنین متغیر نقدینگی در سطح پنج درصد با ضرایب ۰,۰۳۵ -تاثیری منفی و معنیداری بر سرمایه گذاری بیش از حد در شرکتهای پذیرفته شده بورس اوراق بهادار تهران دارد.اندازه شرکت در این پژوهش برای محاسبه اندازه شرکت از لگاریتم طبیعی داراییهای شرکت استفاده شده است، در سطح پنج درصد با ضرایب -۴۴۴۲۲۷ تاثیری منفی و معنیداری بر سرمایه گذاری بیش از حد در شرکتهای پذیرفته شده بورس اوراق بهادار تهران دارد. همچنین اثر متقابل نقدینگی و اهرم مالی نیز تاثیر معنادار بر سرمایه گذاری بیش از حد ندارند. متغیرهای جریان نقدی آزاد، سن و اندازه شرکت تاثیر معنیداری بر سرمایه گذاری بیش از حد در شرکتهای پذیرفته شده بورس اوراق بهادار تهران ندارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.